29 Şubat 2012 Çarşamba

Sergi | Salvador Dali Sergisi

Geçtiğimiz cumartesi Salvador Dali'nin Tophane-i Amire sergisine gittik, aslında sergi başladığından beri gitmek istiyordum ama böyle sondan bir önceki gününe ancak gidebildim. Sergiden gözlemlerim:



"Ben sürrealizmin ta kendisiyim." - Salvador Dali



Dali'nin 121 eseri yer alıyordu sergide ve gezerken bir insanın içinde, beyninde nasıl bu kadar çok şey barınır şaşırıyorsunuz. Bu nasıl bir mikrop, nasıl bir şizofreni demekten alamadım kendimi...

“Düşmanlarımın, arkadaşlarımın ve halkın resimlerime aktardığım imgelerin anlamını çözemediklerini söylemeleri bence son derece anlaşılır bir durum. Onları yapan kişi olarak ben bile anlayamazken, başkaları nasıl olur da bu imgeleri anlamayı umabilir.”  der Dali... Yani onu anlama çabası boşuna, gerçekten çok karmaşık eserleri var çünkü. Şu meşhur Eriyen Saatleri için dünya kadar yorum yapan eleştirmenlere "Ağzımda eriyen peynirden esinlendim." diye cevap verip onları şaşırtacak kadar da basit aslında...


Sergi 3 bölümden oluşuyor: Sürrealizmin İzleri, İlahi Komedya, Gala'yla Akşam Yemeği...


İlahi Komedya isminden de anlaşıldığı gibi Dali Dante'ye oldukça takıntılı, onu çok fazla resmetmiş. 




Gala ise sevgilisi.  Hatta bu resmin ismi "Ben Gala'yı yerim."di :) “Gala ile Akşam Yemeği tamamen haz almaya adanmıştır ve diyet reçeteleri içermez” diyor sevgili Dali...




 Bunun dışında krallığa dair ögeler, yumurtalar, kelebekler, şeytan - melek - canavar figürleri, uzun bacaklar, yemekler, rüyalar ve ruhani simgeler Dali'nin kullandığı diğer imgeler...





 Gala ile akşam yemeği'nden kraliyet izleri...



Yine Dante... İlahi Komedya...


Bu da sürrealizmin izlerinden...

ARAF
Deniz kıyısındaydık biz yine
gideceği yol aklından çıkmayan
yüreğiyle yürüyüp bedeniyle duran
bir yolcu gibi...

Hamiş: Sergiyle ilgili bir sitem... Herkes daha sonra ne yapacaklarını bilmediğim bir şekilde eserlerin fotoğraflarını çekiyordu. Üstelik her yerde de "Yoğunluk sebebiyle fotoğraf çekmeyiniz." yazıyordu. Çok merak ediyorum, resimler çıplak bir şekilde tuvalde olsaydı da böyle mi olacaktı, kontrol edilecek miydi? 

Son olarak, ben sergiyi pek beğendim mutlaka gidin demek isterdim, lakin sergi geçtiğimiz pazar günü sona erdi. Umuyorum, Dali'yi ve karmakarışık dışavurumlarını tekrar misafir ederiz İstanbul'da...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails